× بهشت یا جهنم ×

منوي اصلي
درباره ما
آرشيو
نويسندگان
پيوندها
پيوندهاي روزانه
كدهاي اضافه
طراح قالب
موضوع » <-PostCategory-> » ملاقات جنید بغدادی با شیطان

جنید بغدادی گفته است : شبی خوابیده بودم.

از خواب بیدار شدم و در دلم افتاد که به مسجد بروم.

وارد مسجد شدم ناگهان شخصی را دیدم.

از او ترسیده و به وحشت افتادم. او گفت : ای جنید از من می ترسی؟

گفتم : آری.

او گفت : اگر به واقع خدا را شناخته باشی جز او از کسی نمی ترسی

گفتم : تو کیستی؟

او گفت : من شیطان هستم

گفتم : درباره ی مطلبی دوست داشتم تو را ببینم.

شیطان گفت : هرگاه که فکر و اندیشه ات به من باشد از یاد خدا غافل

گشته ای.حال بگو مقصودت از دیدنم چیست؟

گفتم : آیا تا کنون توانسته ای بر فقرا و زاهدان چیره شوی؟

گفت : هرگز

گفتم : چرا؟

گفت : هرگاه  خواستم به وسیله ی دنیا بر اینان دست یابم

،به آخرت میل نمودند.

و هرگاه خواستم از راه وسیله قرار دادن آخرت بر آنها غالب شوم

به مولای خود پناه بردند و من در این مورد هیچ راه چاره ای ندارم.

شیطان این را گفت و ناپدید شد.(*)

--------------------------------------

*-تذکرة الاولیا ، ص 332

 



نظرات شما عزیزان:

amirkhan
ساعت13:00---11 فروردين 1390
سلام
منم می خوام شیطان رو ببینم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در برچسب:,ساعت توسط m+a+h+s+a |


مطالب قبلي :

شیطان و زن پرهیزگار
داستانی واقعی و جالب از مرگ و عالم برزخ
نعره ی شیطان در روز عاشورا
ملاقات جنید بغدادی با شیطان
حادثه ای بس عجیب!
لباس های بهشتی
behesht
انواع درب های بهشت
توبه دربی از درب های بهشت
حضور شیطان هنگام فحش و ناسزای آدمیان
ناراحتی شیطان درباره ی صدقه
ترس شیطان از شکوه علماء
عاقبت اهانت
eblic!
پی ناموس مردم نرووووووووووووووووووووووووووووووو
ستم به حیوانات
اگر خدا جون بشر بود!
ضایع شدن شیطااااااااااااااان!!!!!
خانوم شیطان!
نتیجه ی محبت کردن به رسول خدا